ارزیابی كیفیت خدمات ارائه شده توسط شركت سهامی بیمه ایران

ارزیابی كیفیت خدمات ارائه شده توسط شركت سهامی بیمه ایران
ارزیابی كیفیت خدمات ارائه شده توسط شركت سهامی بیمه ایران|41018074|zt

دارای 95صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش

مطالعاتی كه در رابطه با علل موفقیت سازمانها بعمل آمده است. حاكی از آن است كه كیفیت انتظارات بیشتری از خدمت در این سازمانها ،به مثابه یك موضوع مهم مطرح بوده و تمامی فعالیتهای سازمان در جهت تأمین آن هماهنگ می شود. مشتریان عامل حیاتی هر تجارتی هستند و كیفیت خدمات می تواند مشتریان را راضی و آنها را حفظ كند.

از سوی دیگر، امروزه تنها سازمانهایی در عرصه رقابت از موقعیت مناسب برخوردارند كه محور اصلی فعالیت موسسه خود را تأمین خواسته های مشتریان و ارضای نیازهای آنان با حداقل قیمت و حداكثر كیفیت قرار داده اند.

با توجه به افزایش نقش سازمانهای خدماتی در عرصه های اقتصادی و اهمیت كیفیت در عرصه های رقابت داخلی و بین‌المللی و موضوع كیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان را انتخاب نموده‌ام.

2-1- بیان مسأله

با توجه به اینكه مردم به طور روزافزون با فرهنگ بیمه ای آشنا می‌شوند و از طرفی خبر حوادث فراوان كه به طور روزمره در نقاط مختلف كشور به گوششان می رسد موجبات تمایل آنها را به اخذ پوشش بیمه ای فراهم می نماید. در نتیجه به طور روزمره به حجم كارهای بیمه ایران افزوده می شود. و از طرفی به علت دولتی بودن مجوز برای استخدام نیروهای جدید وجود ندارد. بدین ترتیب روز به روز نیروهای موجود در شركت با حجم بیشتری از كار روبرو می شوند و در نتیجه بتدریج خسته و فرسوده می شوند. به علت دولتی بودن مجوز پرداخت دستمزد و ایجاد رفاه بیشتر را نیز ندارد و در نتیجه بی انگیزگی كاركنان بیشتر می شود و نمی توانند خدمات با كیفیت به مشتریان خود عرضه كنند. كارمندانی كه دارای شرایط فوق باشند. در برخورد با ارباب رجوع خوشرو و با انگیزه نمی باشند.

بدین ترتیب در زمان بروز خسارت نیز پذیرای مشتری نبوده و عدم پاسخگوئی و یا جواب نامعتبر موجب رفت و آمدهای مكرر مشتریان را فراهم نموده و در نتیجه حتی اگر خسارت نیز پرداخت شود موجب رضایتمندی مشتری نخواهد شد.

همانطور كه می دانیم اگر مشتری در یك رشته بیمه ای از بیمه گر خود ناراضی شود. كل پرتفوی خود را به سایر شركتهای بیمه منتقل خواهد نمود. در نتیجه چنانچه مشتری كه درواقع عامل بقای شركتهای بیمه هستند از آنها رویگردان شوند. زمینه را جهت اضمحلال و نابودی آنها فراهم میگرداند.

3-1- هدف

1-3-1- الف – هدف اصلی:

– شعبه مطهری از دیدگاه مشتریان.

1-3-1- ب – اهداف فرعی:

آشنایی با تاریخچه صنعت بیمه در جهان

آشنایی با تاریخچه صنعت بیمه در ایران

آشنایی با ساختار شركت سهامی بیمه ایران

بررسی مدل های ارزیابی كفیت خدمات

انتخاب مدل و شاخصهای مرتبط

آگاهی شركت بیمه ایران از نواقص خدمات ارائه شده و اقدام درجهت رفع آن

شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر كیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان.

1-3-1- پ – هدف كاربردی:

استفاده از نتایج تحقیق در رابطه با عوامل موثر بر كیفیت خدمات در سایر شركتهای بیمه دولتی و خصوصی.

4-1- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

بیمه ایران قدیمیترین و با سابقه‌ترین شركت بیمه در ایران است. با توجه به پیدایش شركتهای بیمه خصوصی و افزایش رقابت بین شركتهای بیمه و خارج شدن بازار تقریباً انحصاری بیمه از دست شركتهای بیمه دولتی و در رأس آن شركت بیمه ایران ، افزایش كیفیت خدمات ارائه شده توسط بیمه ایران برای بقا در صحنة رقابت ضروری است. چون همانطور كه می دانیم رابطه مستقیم بین كیفیت خدمات و موفقیتهای سازمانی وجود دارد.


مطالب دیگر:
📌دانلود کتاب کامل آموزش برنامه سی پلاس پلاس (c++ (pdf📌مقاله جوشکاری با اکسی استیلن (۲۱صفحهWord)📌مقاله ماشین های DC (۲۸صفحهWord)📌مقاله جوشکاری مقاومتی (۴۳صفحهWord)📌مقاله جوشکاری و انواع آن (۹۵صفحهWord)📌پروژه آماری تاثیر کامپیوتر بر دانش آموزان (۵۰صWord)📌پروژه کارآموزی در دادگستری (۱۲۵صفحهWord)📌گزارش کارآموزی ngl ا(۷۶صفحه Word)📌مقاله کربن (۱۳صفحهWord)📌مقاله کاربرد مواد مصنوعی در صنایع (۱۴۵صفحهWord)📌گزارش کارآموزی در شرکت نفت و گاز (۲۲صفحهWord)📌مقاله خواب و رویابینی (۳۰صفحهWord)📌مقاله خلاقیت در کودکان (۱۴صفحهWord)📌مقاله خلاقیت در مدیریت و سازمان (۱۶صفحهWord)📌مقاله خلاقیت و یادگیری در کودکان و نقش خانواده و مدرسه (۱۱صفحهWord)📌مقاله سازه های چوبی (۱۱صفحهWord)📌مقاله خانواده در اسلام و احادیث (۲۵صفحهWord)📌مقاله نقش خانواده در شکل گیری شخصیت جوان (۱۰صفحهWord)📌مقاله خداشناسی (ازلی و ابدی بودن خدا) (۱۸صفحهWord)📌مقاله قطعات خودرو (۳۱صفحهWord)📌خرید مقاله گیربکس ماشین (۳۰صفحهWord)📌مقاله خودشناسی (۱۶صفحهWord)📌فایل اتوکدنقشه های کامل پل فولادی با دهانه‌های37 و 13 متری📌بلوک‌اتوکد انسان در نما(6)📌جزوه تحلیل سازه ها