دانلود تحقیق چیستی هنر

دانلود تحقیق چیستی هنر
دانلود تحقیق چیستی هنر|40262554|zt

در سال 1997 نیویورك تایمز[1] نظرسنجی‌ای را با موضوع طبیعت هنر منتشر كرد كه از مجموع مصاحبات انجام شده با هفده متخصص سرشناس گردآوری شده بود: [این متخصصان عبارتند بودن از:] مورخان هنر، متصدیان موزه، منتقدان، یك فیلسوف، هنرمندان، یك خبرنگار، و یك عضو كنگره آمریكا در ارتباط با [سازمان] موقوفات ملی برای هنرها.[2] از آن‌ها پرسش‌هایی به عمل آمد كه عنوان موضوعی بحث ما را نیز شامل می‌شود: چیست هنر؟ ممكن است انتظار داشته باشید كه تعاریف قاعده‌مند و دقیقی از این گروه برآمده باشد، و لیكن نظرات در سطحی غیر صریح تا شكاكانه ابراز شدند. اكثر ایشان بر این عقیده بودند كه امروزه بسیار دشوار است كه بگوییم چه چیزی هنر است [چیست هنر]، تا حدی به این دلیل كه خارج كردن هر آنچه هنر نیست از حوزة هنرها، كم و بیش غیر ممكن است. ویلیام روبین[3]، رئیس اسبق بخش نقاشی و مجسمة موزة هنر مدرن اظهار كرد: «هیچ تعریف واحدی از هنر وجود ندارد كه به نحو كلی[4] قابل مدافعه باشد.»؛ فیلیپ دی مونتبلو[5]، رئیس موزة متروپولیتن[6]، نیز بر همین عقیده بود: «امروزه در مورد هیچ چیزی موافقت عمومی وجود ندارد.»؛ «حتی مفهوم معیارها نیز پرسش برانگیز هستند.» توماس مك اویلی[7]، مورخ هنری، قدری بی‌باك‌تر بود: «اگر چیزی، هنر نامیده شود یا در یك مجلة هنری راجع به آن مطالبی نوشته شود، در نمایشگاهی به نمایش درآید یا توسط یك مجموعه دار خصوصی خریداری شود، پس آن چیز هنر است.» و لیكن هنرمندی به نام باربارا كروگر[8] حتی در مورد این اظهاریة فراگیر نیز نظری شكاكانه داشت، او بیان كرد: «من با مقولات [طبقه‌بندی‌های منطقی] مشكل دارم»، «فقط می‌دانم كه این ایده كه یك چیز به دلیل حضورش در گالری فوراً هنر است، در حالی كه چیزی كه جای دیگری است هنر نیست، ایده‌ای احمقانه و تنگ نظرانه است. به تعاریف تنگ‌نظرانه علاقه‌ای ندارم.»

نظریه پردازان و دست اندركاران [در رشته‌های هنری] هرگز در مورد روش پاسخ گویی به پرسش‌های مبسوط و ارزشی توافق كاملی نداشتند، لذا انتظار وجود مقدار مشخصی از عدم توافق‌ها می‌رود. تعریف هنر همواره امر دشواری بوده است، از آنجا كه صور، انواع، دوره‌ها، سبك‌ها، نیات و مقاصد بسیاری وجود دارند كه در ساخت و پذیرش آن به هم می‌آمیزند. با اینحال، درنگ و زحمت ناشی از این پرسش برای بسیاری از متخصصان، كه به نظر می‌آمد بیشتر از دیگران در وضعیتی باشند كه نظر قطعی خود را در مورد این مسأله صادر كنند، خبر از بحران نظری مهمی می‌دهد. برای افراد بسیاری، هر نوع تعریفی كلاً نوعی بدفهمی به شمار می‌رفت. رابرت رزنبلوم[9]، مورخ هنری و متصدی [موزةا] گوگنهایم[10]، بیان كرد: «اكنون ایدة تعریف كردن هنر چنان بعید است كه فكر نكنم كسی جرأت انجام آن را داشته باشد.»، «اگر ظرف پیشاب[11] دوشان[12] هنر است، پس هر چیزی هنر است.»

چرا این متخصصان از قبول بنیاد مستحكم‌تری برای طبیعت هنر سر باز زدند؟ چه افكاری در ذهن داشتند كه ایشان را از ارائة یك تعریف [مشخص] منصرف می‌گرد یا به ارائة یك قاعده آشكارا بی‌معنی [پوچ] وا می‌داشت: آیا هر چیزی كه «هنر» نامیده شود، هنر است؟ برای فهم احتیاطی كه ایشان به كار بردند بگذارید به بررسی چند نمونة هنری كه مفاهیم سنتی هنر را به چالش كشیدند بپردازیم. این موارد هم هنر فمینیستی و هم دلایل اصرار مداوم فیلسوفان ـ علی‌رغم وجود اختلافات ـ برای تدوین یك تعریف [مشخص‌ از هنر] را به ما معرفی خواهند كرد.

با ذكر مثالی كه در انتهای فصل گذشته مطرح شد، آغاز می‌كنم. در سال 1987، هنرمند كانادایی چكوسلواكی الاصل، یانا استرباك، اثری به نام

[13]Vanitas: Flesh Dress for an Albino Anorectic، را به نمایش درآورد. لباسی كه از به هم دوخته شدن شصت پاوند[14] استیك راستة خام روی یك مانكن با ژست نشسته درست شده بود. در طی جریان نمایش، گوشت به آرامی سیاه و فاسد می‌شد. در عین حال كه هنرهای دیگری كه از واسطه‌های ارتودوكسی‌تر استفاده می‌كنند نیز زوال و فنا را باز می‌نمایانند، [ولی] این اثر به معنای تحت اللفظی كلمه جلوی چشمان بیننده می‌گندد [ضایع می‌شود]. آثار استراباك، علی‌رغم ظاهر ناراحت كننده‌شان، به هیچ وجه پریشان كننده‌تر از آثاری كه مخاطبان امروزه با آن مواجهند، نبودند. آثار بد نام‌تری، از جمله آثار متهورانة تعدادی از دیگر فمینیست‌ها آن‌ها وجود دارد كه از میان مشوش كننده‌ترین آن‌ها می‌توان به اثری از كارولی شنیمان[15] كه در دهة هفتاد [9-1970] به نمایش و ثبت درآمد، به نام طومار داخلی[16] اشاره كرد. حین این اجرا شنیمان پوشش خود را برچید و برهنه در مقابل حضار ایستاد؛ او بدن خویش را با گل و لای آغشته كرد، در حالی كه از روی متنی می‌خواند. و سپس به آرامی یك حلقة نوار دراز كاغذی را از شرمگاه خود بیرون كشید، در حالی كه با صدای بلند پیام نوشته شده بر آن را می‌خواند. [2]

فایل ورد 58 ص


مطالب دیگر:
📗چگونگی ایجاد جو مطلوب در کلاس درس و ایجاد تنوع و انگیزه و ارائه پیشنهاداتی برای رشد خلاقیت📗تحلیل نظری انقلاب اسلامی ایران وبررسي مولفه هاي متمايز آن و ناتوانی و ناکامی غربی ها در تحلیل انق📗تحقیقات و بررسی تقسیم بندی و انواع مختلف آن📗سلسله طاهریان و بررسی قیام آنها و فتح افغانستان📗مدیریت ایمنی تعاریف و بررسی تابلوهای هوشمند و اجزای تشکیل دهنده و قیمت و ابعاد آنها📗متالوژی پودر و بررسی خواص مكانيكي قطعات متالوژي پودر پايه آهني📗دودکش ها و بخاری دیواری و بررسی انتخاب سیستم تهویه و هواکش های مناسب در سالنهای بسته📗بررسی بیمه گری و اصول آن و بررسی جایگاه بیمه در دنیای امروز و بيمه هاي غيرزندگي📗بررسی بیمه خرد و پوشش و عرضه و مشتریان آن و بررسی نقش دولت و اقدامات جهت توسعه بیمه خرد📗بازاریابی محصولات کشاورزی و بررسی وضعيت مارکتينگ درکشور ما📗مدیریت تشکیلات پروژه و بررسی سازمان و دوره زمانی و مراحل آن📗بررسی روابط کار و تاریخچه و سبک های مدیریت آن و بررسی مشکلات و نقض قانون کار📗شیوه تولید آسیایی و بررسی نظریات ماركس و لنین و مروری بر كنفرانس لنین گراد در 1931📗تاثير مکمل های ورزشی بر فعاليت ورزشكاران مکمل های ورزشی و انواع آن و بررسی📗مديريت دانش و بررسی تعاریف گوناگون و انواع آن📗بررسی بازار و بازاريابي از لحاظ علمي و ساختار و عناصر آن از دیدگاه مکاتب مختلف📗بررسی آسیب های اجتماعی در ایران و علل آن و بررسی اعتیاد و آمار آن در کشور📗بررسی استرس و اضطراب و راههای کاهش و درمان آن با تغذیه و ورزش📗معرفی آرماتوربندی وعملیات آن و چگونگی ارایش فولاد و بررسی ویژگیهای لازم آرماتوربند📗بانک مرکزی و تاریخچه آن و بررسی وظایف و اختیارات هیات عامل و عیات نظارت📗بازاریابی محصولات کشاورزی و نگاهي به ابرقدرتان بازار پرتقال جهان📗نورگیرها در معماری ساختمان و بررسی مشخصه ها نورگیرها و تاثیر اقلیم در آن📗بررسی زمينه يابي اعتياد به اينترنت در دانشجويان دختر و پسر دوره هاي کارشناسي و ارشد دانشگاه علوم ب📗بررسی تاثیر طبیعت بر معماری شهرهای باستان و بررسی شهرسازی در یونان و ارتباط آن با مصر و تاثیرش بر📗بررسی فضا در معماري و انواع و عناصر آن