دانلود تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس 18ص

دانلود تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس 18ص
دانلود تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس 18ص|40107488|zt

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 18 صفحه

<< بنام خدا >> پروژه : سیستم تعلیق فعال اتوبوس : شکل زیرسیستم تعلیق فعال یک اتوبوس را نشان می دهد که به مدل یک چهارم سیستم تعلیق خودرو مشهور است .
تنها حرکت عمودی خودرو و با جرم با متغیر مشخص شده است .
اکسل خودرو نیز دارای جرم m2 بوده و جابجایی عمودی آن X2 است .
تایر خودرو با ضریب سختی و ضریب استهلاک ویسکوز خطی و همینطور فنر و کمک فنر خودرو با ضرائب سختی و ضریب استهلاک ویسکوز خطی مدل شده اند .
علاوه بر وجود فنر و کمک فنر همانند سیستمهای متداول تعلیق غیر فعال خودرو ، یک عمگر هیدرولیکی با نیوماتیکی نیروی U رابه بدنه خودرو اعمال می کند که از نوسانات خودرو جلوگیری نماید .
نا همواری جاده را با ورودی اغتشاش W نشان داده شده است * برای مدل کردن این سیستم باید ورودی و خروجی را مشخص کنیم : ورودی در واقع U ورودی عمگر سیستم تعلیق فعال می باشد که بصورت ورودی کنترل شده عمل می کند و اغتشاش جاده ( w ) بصورت ورودی اغتشاشی به سیستم اعمال می شود .
خروجی می توان خروجی در این سیستم را ، نوسانات خودرو در نظر گرفت ولی در این مسأله عنوان شده که خروجی که می بایست کنترل شود متغیر است .
* اصول فیزیکی حاکم بر سیستم : نیروی فنر بصورت خطی F=K.
Δx و نیروی کمک فنر بصورت استهلاک ویسکوز عمل می کنند و معدلات حاکم بر سیستم همان معادلات نیوتن می باشد .
* حالت آزاد فنر : زمانیکه جرمی روی فنر قرار می گیرد آنرا از حالت تعادل آزاد به اندازه x جابجا می کند اگر در اینحالت طول فنر را در تعادل معرفی کنیم نیروی وزن با نیروی فنر خنثی می شودیعنی: لذا در صورتیکه حالت تعدل فنر را مبنای اندازه گیری قرار دهیم ( مبنای اندازه گیری نیروهای ایجاد شده در فنر .
) ، می توان با حذف این دو نیروی اولیه مجموع نیروهای خارجی وارد بر سیستم را بدست آورد .
* مدلسازی : دیاگرام آزاد نیروها را برای دو جرم و رسم می کنیم : همانطور که در معادلات اخیر ملاحظه می کنید نیروی فنر بدلیل توضیح داده شده در بالا بصورت و بوده و هر دوی آنها با هم حذف می شوند .
در معادلات بالا X20 و X10 مقادیر ثابتی هستند که با در نظر گرفتن مبدأ سنجش جابجایی فنرها از حالت تعادل آنها ، می باشد و معادلات حالت سیستم را می توان بصورت زیر بازنویسی کرد : ( شرایط اولیه صفرفرض می شود .
) 1- مدلسازی سیستم و بدست آوردن توابع تبدیل و : * در واقع یک سیستم تعلیق اتوبوس خوب باید بتواند اغتشاشات ناشی از خیابان از قبیل پستی و بلندی ، تصادفات و چاله ها ، و .
.
.
را خیلی سریع damp کند .
بدلیل اینکه فاصله X1-W برای اندازه گیری سخت است و W-X2 نیز قابل تغییر است لذا از تخمین X2-X1 بعنوان خروجی استفاده شده است .
* در این مسأله اغتشاشاتی خیابان (w) توسط یک ورودی پله سیموله خواهد شد .
در مراحل بعدی کار در واقع ما می خواهیم یک کنترل فیدبک طراحی کنیم تا خروجی ( X2-X1 ) یک بالازدگی (Overshoot ) کمتر از %5 و یک Ts ( Setling Time ) کمتر از 5s را داشته باشد در صورتیکه اتوبوس با پله Cm 15 از سطح خیابان حرکت می کند ( اغتشا


مطالب دیگر:
📒تحقیق حسابرسي Audit در حسابداري و روش‌ هاي آماري در آن📒تحقیق رقابت در بازار كار جذب منابع مالي و فروش كالا📒تحقیق بحث حسابداری در گاوداری📒تحقیق ليست گيري در حسابداری📒تحقیق اصول حسابداري در شركت ها و ادارات مختلف📒تحقیق پروژه مالي انبارداري شركت صنايع الكترونيك افراتاب📒تحقیق متغيرهاي مورد استفاده در مدل هاي اقتصادسنجي📒تحقیق جايگاه نفت در ايران📒تحقیق نقـش دولت در اقتصاد📒تحقیق ورشکستگی و آثار آن📒بررسي و مقايسه رشد صنعت در كشورهاي گوناگون📒تحقیق سود سرمايه گذراي📒تحقیق صندوق حمايت از فرصت هاي شغلي، دستورالعمل اجرائي عقد مشاركت مدني📒تحقیق پرداخت يارانه📒تحقیق حقوق مالكيت معنوي📒تحقیق بررسی نرخ بيكاري و اشتغال زایی📒تحقیق بررسی سهام و بورس📒تحقیق نقش حسابداري دولتي📒تحقیق ضرورت استاندارد و شرايط آن📒تحقیق اصل 59 قانون اساسی📒تحقیق اصل 52 قانون اساسي📒تحقیق دیه کار تحقیقی📒پاورپوینت درس چهارم دین و زندگی پیش دانشگاهی(حقیقت بندگی)📒تحقیق مجتمع قضائی شهید مطهری شعبه 27 دادگاه عمومی حقوقی مشهد📒تحقیق حدود اقتدارات قانونی رییس جمهور در ایران و آمریکا