دانلود تحقیق انشا نویسی 30 ص

دانلود تحقیق انشا نویسی 30 ص
دانلود تحقیق انشا نویسی 30 ص|40107383|zt

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 31 صفحه

فصل اول مقدمه انشا در لغت به معنی سخن آفریدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانیدن است.
و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جمله ها و عبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای او خوشایند باشد.
یکی از عوامل متعدد ناموفق بودن درس انشا نداشتن روش مناسب است.
لزوم به کارگیری روش مطلوب در تدریس به اندازه ای است که بعضی از دست اندرکاران علوم تربیتی بهره گیری از روش های مناسب را مهم تر از دانش آن درس دانسته اند.
تلاش برای تدریس انشا امری ضروری و لازم است.
در سر کلاس های ما تدریس به همان شیوه های سنتی تکرار مطالب گذشته است.
و از دیدگاه علوم تربیتی هر کاری که مکانیکی انجام شود کاری آموزشی نیست.
زیرا خلاقیت در آن وجود ندارد و تا خلاقیت نباشد مسائل اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، و سیاسی حل نمی شود و باید کاری کنیم که کلاس انشا تبدیل به کارگاه نوشتن شود.
بیان مساله پس از چند جلسه تدریس در درس انشا به این نتیجه می رسیم که در طول سالهای گذشته به درس انشا اهمیتی داده نشده بود زیرا دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت .
نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود.
این مسئله فکر همه را به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانیم دانش آموزان را با درس انشا آشتی دهیم ؟
و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آوریم؟
و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاوریم؟
و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانیم؟
و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازیم.
گردآوری اطلاعات و شواهد برای حل این مشکل ابتدا به جمع آوری تجربیات اولیا دانش آموزان در ارتباط با درس انشا می پردازیم و از تجربیات همکاران محترم به خصوص مدیر مدرسه استفاده نمود.
و در این رابطه به مطالعه ی کتابهای مختلف از جمله: آیین نگارش، ره یافت های آموزشی و تربیتی در درس انشا خودآموز روش تدریس مهارت نوشتن در دوره ی ابتدایی، خودآموز روش تدریس زبان فارسی، شیوه های خلاق آموزش انشا، آموزش خاطره نویسی می پردازیم پیشینه ی تحقیق در مورد درس انشا: نتایج تحقیق سیر تاریخی درس انشا در کتاب های درسی مدارس ایران از سال 1300 تا 1373 کاری از سید حسین محمدی حسینی نژاد به شرح ذیل است.
به دلیل این که در کار تالیف کتاب های درسی به ویژه انشا هیات های علمی، تخصصی نظارت نداشته اند، توجه جدی و پیگیر به این درس نشده است و 2- کتابهای راهنمای انشا عملا فاقد یک برنامه عملی و هدف دار برای درس انشا می باشد.
3- دانش آموزان در تمام مقاطع این درس را دوست دارند و آن را جدی تلقی می کنند.
فصل دوم والایی انسان به «اندیشه»ی اوست و اندیشه با کلام و کلمه موجودیت می یابد و کلام همان ادبیات است که از زبان سود می گیرد.
چه شفاهی باشد و چه کتبی.
اصولاً ذهن آدمی میل به فراز دارد، چرا که ذهن سیال است و اگر چنین نبود پیشرفت آدمی در دانش و علوم


مطالب دیگر:
🔗مجموعه ی جدید، کاربردی و ضروری وکتور جوهر و آبرنگ🔗مجموعه ی جدید، فوق العاده متنوع و جذاب تصاویر حیات وحش و طبیعت🔗مجموعه ی جدید، فوق العاده متنوع و جذاب تصاویر مناظر پاییز🔗افزایش ممبر تلگرام-فالوور اینستاگرام-بازدید وبسایت🔗روابط فوق العاده عالی🔗مجموعه ی جدید، فوق العاده متنوع و جذاب تصاویر مناظر زمستانی🔗پاورپوینت الگوی یادگیری استعاره ای (بدیع نگاری)🔗مجموعه ی جدید، فوق العاده متنوع و جذاب تصاویر پیشرفت تکنولوژی🔗مجموعه ی جدید، فوق العاده متنوع و جذاب تصاویر قطار و ایستگاه های قطار🔗مجموعه ی جدید، فوق العاده متنوع و جذاب تصاویر هواپیما🔗..................🔗عضلات بدن انسان به طور کامل🔗200روش جامع کسب درامد تضمینی از اینترنت🔗مجموعه ی جدید، فوق العاده متنوع و جذاب تصاویر ماشین های لوکس🔗مجموعه ی فایل آماده، بسیار مهم و کاربردی رزومه نویسی🔗توربین های بادی و طریقه کارکرد آنها و تولید برق ارزان و تجدید پذیر(با قابلیت ویرایش وفرمت فایل Word)تعداد صفحات 60🔗آموزش اصول مشنی گیری مدرن🔗برنامه ساز طلایی رایگان گوشی اندروید🔗طراحی باس برای ارتباط 4 ثبات 4 بیتی با کمک بافر 3 حالته🔗کاملترین کتاب آموزش تعمیر لوازم خانگی🔗کسب درآمد از اینترنت با سایت اتوماتیک رایگان🔗آموزش نحوه تایپ پایان نامه در word🔗دانلود کتاب قدرت اراده اثر پل ژاگو🔗دانلود جزوه آموزشی نرم افزار کاربردی تحلیل مدارات و سیستمهای الکترونیکی ADS🔗پروژه آز سيستم عامل(آشنايي با سيستم عامل لينوکس)