تحقیق بازاریابی ابزار مؤثر بنگاه اقتصادي

تحقیق بازاریابی ابزار مؤثر بنگاه اقتصادي
تحقیق بازاریابی ابزار مؤثر بنگاه اقتصادي|39022250|zt

دانلود تحقیق با موضوع بازاریابی ابزار مؤثر بنگاه اقتصادي،
در قالب Word و در 58 صفحه قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق :
در اين گزارش به تعريف و اهميت آميزه بازاريابي به عنوان ابزار مؤثر بنگاه اقتصادي در تحت تاثير قرار دادن مشتريان، و توفيق در کسب و کار پرداخته شده است ، جايگاه آميزه بازاريابي در نظام بازاريابي شرکت مورد بررسي قرار گرفته است ، به بعضي از نظرات استادان و متخصصان بازاريابي در مورد آن و همچنين به انتقادات مهم به آميزه بازاريابي سنتي (4P) مطرح مي گردد.
و با تاکيد قرار دادن نگرش استراتژيک در فضاي کسب وکار رقابتي و ارائه مثالهايي از لزوم تفاوت در آميزه بازاريابي بنگاه هاي اقتصادي ، الگويي براي چگونگي طراحي آميزه بازاريابي ارائه مي شود.



مقدمه
با توجه به اینکه میزان مصرف افراد تابع فرایند تصمیمی گیری خرید آنها می باشد ، در این بخش عوامل مور بر این فرایند مورد بررسی قرار می گیرد. فرایند تصمیم گیری ، خرید تحت تاثیر عوامل گوناگونی است که مهمترین آنها عبارتند از :
1- عوامل فرهنگی- اجتماعی و گروهی : افکار , اعمال و باور های ما عمدتاٌ تحت تاثیر عوامل و نیرو های فرهنگی _اجتماعی و گروهی تعیین می شود. فرایند تصمیم گیری خرید نیز از این عوامل تا ثیر می پذیرد.
2- عوامل روانی و فردی: روانشناسی به بازار یابان کمک میکند تا چرایی و چگونگی رفتار مصرف کننده را درک کند ، انگیزه ، ادراک ، یادگیری ، شخصیت و تلقی ،موضوعات مهم ی برای تفسیر فرایند خرید و هدایت تلاش های بازاریابی به شمار می آیند .
3- عوامل موقعیتی : بسیاری از اوقات موقعیت خرید در فرایند تصمیم به خرید تاثیر می گذارد.آثار موقعیت خرید بر روی فرایند تصمیم خرید عبارتند از : نقش خرید ، عوامل احاطه کننده ی اجتماعی ، عوامل احاطه کننده ی فیزیکی ، آثار مربوط به زمان و حالت و شرایط خریدار
4- عوامل مربوط به آمیخته های بازار یابی : علاوه بر عوامل ذکر شده، همه ی خریداران تحت تاثیر عناصر گونگون آمیخته های بازار یابی اند و تصمیم گیری آنها وابسته به نوع محصول و ویژگی های آن شیوه های قیمت گذاری و روش های پرداخت ، امکانات و تسهیلات توزیع و روش ها ی ترغیبی و ترفیعی شرکت هاست .در زمینه ی عوامل آمیخته های بازار یابی دو مدل 4p ( بر مبنای دیئگاه عرضه کنندگان ) و 4c ( بر مبنای دیدگاه مصرف کنندگان ارایه شده است که در ادامه به شرح آن می پردازیم .
پس از تدوين ديدگاه و استراتژي بازاريابي مي بايست تاکتيک هاي بازاريابي بنگاه اقتصادي مشخص شود.
علاوه بر عوامل فرهنگي ، اجتماعي ، گروهي ، عوامل رواني فردي و موقعيتي همه خريداران تحت تاثير عناصر گوناگون آميخته بازاريابي اند و تصميم گيري آنها وابسته به نوع محصول و ويژگي هاي آن ، شيوه هاي قيمت گذاري و روشهاي پرداخت ، امکانات و تسهيلات توزيع و روشهاي ترغيبي و ترفيعي شرکتهاست .
آميزه بازاريابي مجموعه اي از ابزارهاي قابل کنترل بازاريابي است که شرکت آنها را در هم مي آميزد تا پاسخگوي بازار هدف باشد. آميزه بازاريابي در بر گيرنده همه کارهايي است که شرکت مي تواند انجام دهد تا بر ميزان تقاضا ( براي محصولاتش) اثر بگذارد [1] آيا آميزه بازاريابي بنگاه هاي اقتصادي شبيه هم هستند و امروزه مي توان ادعا کرد که منظور از آميزه بازاريابي 5P . 4Pيا13P و... است ؟



اميزه بازاريابي
منظور از آميزه بازاريابي يا ترکيب بازار، اين است که بايد مشخص کرد چگونه بايد اين عوامل را در هم آميخت . معمولاً اين عوامل را به چهار گونه اصلي طبقه بندي مي کنند که عبارتند از محصول ، توزيع ، قيمت و ترويج.
استراتژي بازاريابي يعني تنظيم و اجراي آميزه بازاريابي .ابزار کار و تاکتيک ها در بازاريابي ، آميزه بازاريابي است.
آميزه بازاريابي ، آميخته بازاريابي ، ترکيب بازاريابي ، ابزارهاي بازاريابي و تاکتيک هاي بازاريابي، همگي واژه هايي هستند که براي ترجمهMarketing Mix به کار رفته اند ....

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

- این فایل با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
- تعداد صفحات : 58
- قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی


مطالب دیگر:
📜کنسرو هلو📜کنوانسیون بین المللی جلوگیری از تروریسم هسته ای 2005📜کود دهی در استخر های پرورش ماهی📜کودک آزاری و حمایت های کیفری📜کودک و فاجعه📜کیس دوم📜کیفیت زندگی کاری در دنیای امروز📜کیک بوکسینگ📜کیلوماستیکس مسنیلی📜کيفيت انرژي الکتريکي و کيفيت قدرت📜کيفيت انرژي الکتريکي و يا کيفيت قدرت📜کيفيت انرژي الکتريکي📜کيفيت آب📜کيفيت و نوآوري📜كارآزمايي باليني📜كارآفرين📜كارآيي📜كاربرد اصلي انرژي معادله مومنتوم در جريان كانال باز📜كاربرد اصول مديريت در سازمانهاي ورزشي برنامه ریزی📜كاربرد اصول مديريت در سازمانهاي ورزشي📜كاربرد امولسيفاير📜كاربرد آمار در پژوهشهاي علوم پزشكي📜كاربرد رديفكار ها📜كاربرد رديفكارها📜كاربرد شبكه هاي عصبي در شناسايي و مدلسازي سيستمها